Skip to Content

Behandlingsinduceret diarré hos onkologiske patienter – ætiologi og behandling

Diarré er en hyppig bivirkning til onkologisk behandling af cancer. Oftest er forløbet af diarré relativ mildt eller moderat, men kan også præsentere sig i mere alvorlige og i sjældne tilfælde fatale forløb. Håndtering af behandlingsinduceret diarré hos kræftpatienter omfatter blandt andet væsketerapi, stoppende medicin, dosismodifikation af anti-neoplastisk behandling samt mere specifikke tiltag afhængigt af ætiologi

Få adgang til artiklen

Hvis du er læge, sygeplejerske eller anden sundhedsprofessionel kan du få adgang til hele artiklen ved at oprette en profil på BestPractice Nordic.

Brænder du for at skrive?

Vil du gerne dele din forskning eller dine kliniske erfaringer med dine kollegaer inden for netop dit speciale? Har du en ide til en artikel, som du gerne vil udgive hos os? Send redaktionen en mail på redaktion@bpno.dk

Send mail til redaktionen
Back to top